یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۳۵:۲۳

صادرات نفت به 2.35 میلیون بشکه در روز خواهد رسید
ایران دریلینگ: مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: اکنون روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت خام به بازارهای مصرف صادر می‌شود که قابل افزایش تا 2 میلیون و 350 هزار بشکه است.
به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از ایرنا، «سیدمحسن قمصری» در جمع خبرنگاران درباره توان ایران برای افزایش تولید و صادرات نفت خام پس از مستثنی شدن از طرح فریز نفتی در نشست الجزایر، اضافه کرد: میزان مصرف داخلی نفت خام در پالایشگاه‌ها روزانه 1.8 میلیون بشکه است، بر این اساس هر چه میزان تولید افزایش یابد به صادرات اختصاص می‌یابد. وی ادامه داد: صادرات روزانه 2 میلیون و 350 هزار نفت خام را هدف‌گذاری کرده‌ایم که به‌راحتی می‌توانیم در ماه‌های آتی به آن دست یابیم؛ اما رسیدن به صادرات روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت خام آسان نیست. مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت درباره صادرات نفت خام به اروپا نیز گفت: اکنون روزانه 600 تا 650 بشکه نفت خام به اروپا صادر می‌شود. به گفته قمصری، صادرات نفت ایران در نیمه نخست امسال به طور میانگین روزانه 2 میلیون بشکه در روز و همچنین صادرات میعانات گازی نیز 500 هزار بشکه بوده است. میزان صادرت نفت خام ایران در دوران تحریم روزانه یک میلیون بشکه بود که پس از رفع تحریم‌ها از دیماه پارسال روند افزایشی یافت. در نشست اوپک که هفته گذشته در الجزایر برگزار شد، اعضا برای فریز نفتی (تثبیت و کاهش تولید) موافقت کردند، اما ایران از مشارکت در این طرح مستثنی شد. بر این اساس، ایران می‌توان میزان تولید خود را که اکنون بر اساس گزارش منابع ثانویه 2 میلیون و 650 هزار بشکه در روز است به 4.2 میلیون بشکه افزایش دهد.


  کد خبر : 1337
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :